5 dôvodov prečo mať realitného makléra

Každý z nás si kladie otázku, keď plánujeme predať alebo prenajať nehnuteľnosť, či potrebujeme realitného makléra alebo nie. V tomto článku sa dozviete 5 hlavných dôvodov prečo áno a prečo nám správny výber makléra ušetrí množstvo času a starostí.

TYPY REALITNÝCH MAKLÉROV

Na trhu pôsobí značné množstvo realitných kancelárií a s nimi aj veľa realitných maklérov. No nie každá realitná kancelária pristupuje k svojmu remeslu poctivo. Preto je dôležité overiť si kvalitu ponúkaných služieb. Každý lepši realitný maklér ma svoju webovú stránku, kde si môžete pozrieť jeho výsledky a prácu.

Existujú dva typy realitných maklérov. Prvý typ ide na kvantitu, kedy má v ponuke enormne veľa nehnuteľností, ktorým nevenuje dostatočnú starostlivosť a mnohokrát má aj horší prístup ku klientom. V druhom rade zanedbáva aj marketing, ktorý je polovicou úspechu.

Druhý typ realitného makléra stavia svoje portfólio. Má menší rozsah ponuky, no o to viac sa venuje nehnuteľnosti samotnej, prístupu ku klientom a dbá aj na kvalitnú marketingovú stratégiu.

Správny realitný maklér si zakladá na dobrom mene. Mať dobré meno pre realitného makléra znamená veľa budúcich odporúčaní, ktoré ho v kariére posúvajú na nový level. Získané prostriedky z obchodov investuje do svojho rozvoja a do doplnkov na skrášlenie nehnuteľnosti pri ich prezentácií a pod.

Práca poctivého realitného makléra nezahŕňa len sprostredkovanie obchodu a zabezpečenie administratívnych úkonov akými sú napr. kúpne zmluvy, kataster a pod. Patria medzi nich aj profesionálne fotky, úprava nehnuteľnosti tzv. HOMESTAGING. Tí zdatnejší natáčajú aj video-prezentácie. Poctivý maklér vyberá aj vhodnú stratégiu predaja, to znamená, že okrem dobre napísaného inzerátu zastreší aj reklamnú kampaň v online priestore, kde zacieli inzerát na správnu skupinu obyvateľstva a regiónu. Samozrejmosťou je, aj aktívne vyhľadávanie kupujúcich.

Preto je dôležité pozrieť si portfólio predaných nehnuteľností u daného makléra a štýl akým prezentuje. Predsa len, jedná sa o vec, ktorej cena má 5 až 6 cifier a preto si zaslúži prezentáciu na úrovni. Ak tieto úkony maklér vykonáva, je to veľké plus nie len pre Vás, ale aj pre Vašu peňaženku.

Veľa realitných maklérov z prvej skupiny nevenuje pozornosť úprave nehnuteľností, fotia ich na mobil a v stave nevhodnom na prezentáciu, nie to ešte na fotenie. Fotky bývajú tmavé z nevhodného uhla a tým zabijú akýkoľvek záujem prísť si nehnuteľnosť pozrieť osobne. Určite uznáte, že platiť maklérovi za polovičatú prácu nie je rozumné obzvlášť, keď jeho provízia dosahuje niekoľko percent z ceny. Takýto makléri zanedbávajú aj marketing. Ich práca skonči pri uverejnení ponuky na portáloch a čakajú kým sa niekto ozve.

REALITNÝ MAKLÉR JE OBCHODNÍK

Každý z nás vyniká v inom odbore a preto napríklad chirurg nestavia domy. Aby úspešný maklér mohol vykazovať úspech a byť pre klienta prínosom, musí mať aj obchodné zručnosti.

Medzi ne patrí emočná inteligencia, ktorá mu pomáha zvládať nie len vlastné emócie ale aj emócie klienta. Komunikačné zručnosti mu pomáhajú voliť správne otázky pri predaji a tak vzbudiť u klienta nadšenie nehnuteľnosť kúpiť. Odborné zručnosti mu pomáhajú pri stanovení ceny nehnuteľnosti a správne nastavenej reklamnej kampane na základe prieskumu trhu a aktuálnych trendov.

Keď je maklér výborný obchodník dokáže predať Vašu nehnuteľnosť za vyššiu cenu ako je bežná trhová a v relatívne krátkom čase.

CIT PRE DIZAJN

Ako bolo už spomenuté, poctivý maklér upraví Vašu nehnuteľnosť. Príprava nehnuteľnosti je dôležitý aspekt pri predaji. Iste uznáte, že neporiadok nie je dobrá vizitka a ani Vás by nezaujal produkt, ktorý by bol špinavý a pod. Nehnuteľnosti maklér vdýchne nový život v podobe rôznych doplnkov a reorganizácie nábytku. Klient si tak pri obhliadke dokáže lepšie predstaviť možnosti nehnuteľnosti a častokrát sa stane, že si doplnené vybavenie aj ponechá. Upravená nehnuteľnosť pôsobí lepšie aj na fotkách a videu, pritiahne tak oveľa viac potencionálnych záujemcov. V niektorých prípadoch dokáže tak maklér navýšiť predajnú cenu. Čo poteší každého predávajúceho.

REALITNÝ MAKLÉR PRACUJE V TÍME

Keď chce byť realitný maklér profesionál potrebuje k tomu aj pár ľudí navyše. Medzi ne patrí profesionálny fotograf, editor poprípade dizajnér. Tí mu pomáhajú zhotoviť fotky a video, ktoré očaria potencionálnych kupujúcich. Tak ako si zakladáme na prvý dojem, tak aj fotky v inzeráte musia mať svoju úroveň. Vo väčšine prípadov nájdete inzeráty s tmavými fotkami zo zlých uhlov resp. s malým záberom, ktorý nepokryje celú miestnosť a hlavne s neporiadkom t.j. uteráky, drogéria v kúpeľni, zle popravená posteľ, čistiace prostriedky v kuchyni, príliš veľa spotrebičov a pod. Tieto veci markantne bijú do očí a nerobia dobrý dojem. Úlohou fotografa je zachytiť nehnuteľnosť v jej najlepšej kráse a vytvoriť vizuálny zážitok, ktorý v mori zlých fotografií vynikne a osloví.

Video posúva prezentáciu na vyššiu úroveň, kde Vás maklér virtuálne prevedie nehnuteľnosťou. Vďaka videu si môžete utvoriť obraz o maklérovi skôr ako sa s ním stretnete osobne. Dobrý strih, použitá hudba a niekedy aj neštandardný scenár vie vyčariť úsmev a záujem u potencionálneho klienta.

UŠETRENÝ ČAS A STAROSTI S MARKETINGOM, ZMLUVAMI

Niektorí ľudia sa rozhodnú, že si chcú nehnuteľnosť predať sami. No neuvedomujú si, čo to všetko obnáša. Predaj nehnuteľnosti nie je ako predaj knihy cez bazár. Sú s tým spojené administratívne a právne úkony. Áno, poviete si, nájsť v dnešnej dobe právnika je jednoduché. Nie je to celkom tak. Rozdiel medzi realitnou kanceláriu s právnikom a právnika, ktorého si nájdete, môže byť taký, že Váš právnik nemusí primárne pôsobiť na trhu realitami a preto môže dôjsť k určitým problémom v zmluvách, ktoré môže nejakým spôsobom protistrana napadnúť. Takúto situáciu žiadna zo strán nechce. Maklér je tu na to, aby Vám poskytol nepriestrelnú zmluvu, keďže firemný právnik sa zaoberá len predajom, prenájmom a kúpou nehnuteľností, má naštudované a z praxi získané maximum skúseností na tomto trhu.

S predajom nehnuteľností sú späté aj obhliadky, marketing a množstvo telefonátov. Ak ste aktívny človek a nemáte veľa času, tak Vás poteší, že tieto úkony môže za Vás robiť niekto iný. Maklér bude pre Vás symbolizovať asistenta, ktorý Vás bude priebežne informovať o obchode.

Týmto spôsobom Vám maklér ušetrí prípadné starosti a hlavne čas, ktorý viete využiť hodnotnejšie.

Preto neváhajte a zverte predaj nehnuteľnosti profesionálovi.

Andrea Hosová, finančný špecialista

Zdroj foto: freepik.com

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité v súlade s pravidlami používania stránok a spracovania osobných údajov. Pravidlá používania stránok a spracovania osobných údajov