Dizajn v realitách

Som Andrea Rolková a spájam reality a design.

Keď som rozmýšľala o čom by som dnes napísala, tak som sa zamyslela nad mojou životnou cestou a hľadala paralely s tým, čo robím dnes.

Vyštudovala som dizajn

Na dizajne ma baví, že má úžitkovú funkciu, že nejakým spôsobom uľahčí alebo spríjemní ľuďom život, nie je to umenie pre umenie. Že si k nejakému produktu človek vytvorí vzťah.

V dizajne je veľa nadšenia, radosti, ale aj bolesti a prekážok. Je to proces. Dizajnér musí mať za sebou veľa napozeraného, musí veľa rozmýšľať, mať skúsenosť, kým vznikne nejaký nápad. Tvorím na základe požiadaviek klienta a jeho finančných možností. Vždy sa dá urobiť interiér vo vyššom aj nižšom štandarde. Mám prehľad na trhu. Dizajnér, je človek, čo formuje nielen ten priestor alebo produkt, ale aj ľudí okolo seba, musí byť estét.

Robiť interiérový dizajn je široko obsiahla kreatívna práca. Lebo neponúkate kus nábytku, ale predávate celý interiér. Atmosféru, emóciu, človeka to musí chytiť za srdce, ako sa hovorí.

To treba patrične s klientom odkomunikovať, vysvetliť zámer. A to je spoločné aj pri realitách.

V realitách tiež potrebujete predať emóciu, pocit z priestoru, potrebujete nápad ako dom, byt odprezentovať, čo vyzdvihnúť, aby ľudí chytil za srdce a pritiahol kupujúcich.

Na to slúži tzv. Home staging je jedným zo základných predpokladov úspešného a zrýchleného predaja nehnuteľností. Pomôže vám totiž vygenerovať maximálny možný zisk.

Táto činnosť robí domy väčšími, čistejšími, krajšími, jednoducho takými, že si ich ľudia chcú kúpiť. Ak to povieme “odbornejšie”, ide o estetickú prípravu nehnuteľností na jej predaj s cieľom maximálne odprezentovať jej potenciál.

Kvalitný home staging dokáže

  • urýchliť predaj,
  • zvýšiť počet záujemcov,
  • zvyšuje predajnú cenu (vyšší dopyt).

Ja ako dizajnér rozhodujem, ktoré prvky interiéru sú najdôležitejšie a treba ich zdôrazniť a naopak, ktoré celkovému estetickému pôžitku škodia. Následne využívam rôzne doplnky, ktoré menia celkový dojem a to bez nutnej prerábky. Sú to kozmetické, finančne nenáročné úpravy predávanej nehnuteľnosti, ktoré sú vždy lacnejšie ako zľava, čo kupujúci požaduje, keď ho nehnuteľnosť neočarí.

Na docielenie príjemného efektu a atmosféry využívam

  • prestieranie, závesy, koberčeky, vankúše,
  • zrkadlá, lampy, rastliny, čerstvé kvetym
  • atraktívne usporiadanie veľkých kusov nábytku,
  • výzdoba miestností pomocou dekoratívnych materiálov,
  • drobné detaily do regálov a knižníc, ktoré pútajú pozornosť.

Takto upravená nehnuteľnosť sa predá trikrát rýchlejšie a za vyššiu cenu. Prečo home staging tak dobre funguje? Ovplyvňuje totiž ľudskú psychiku.

Ľudia sa rozhodujú na základe emócií a to v priebehu 8 sekúnd.

Prvý dojem je dôležitý. Záujemca o váš dom by mal poznať slabé miesta nehnuteľnosti, ale treba mu ukázať aj prednosti bytu alebo domu. A o to presne sa stará dizajnér.

Pokiaľ je byt, dom v pôvodnom stave viem urobiť 3d vizualizáciu a odprezentovať potenciál, ktorý nehnuteľnosť ponúka a tak si to celé vie záujemca ľahšie predstaviť. Moderné technológie ponúkajú určité možnosti a ja ich vo svojej práci s radosťou využívam.

Mám za to, že pokiaľ realitný špecialista neponúka pridanú hodnotu, majiteľ si to môže predať sám.

Andrea Rolková, finančný špecialista

Zdroj foto: freepik.com

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité v súlade s pravidlami používania stránok a spracovania osobných údajov. Pravidlá používania stránok a spracovania osobných údajov